تفاهم نامه ایجاد زون صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان

تفاهم نامه ایجاد زون صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان

 

 

 

 

 

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه جذب سرمایه‌گذار خارجی در زون صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی استان سمنان در راستای جهش تولید فی مابین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی و مرکزخدمات سرمایه گذاری استان سمنان در غرفه سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران به عنوان آژانس تشویق سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران امضا و مبادله شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در حاشیه این تفاهم نامه گفت: میزان تفاهم‌نامه‌های خارجی و قراردادهای بسته شده برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در دو سال اخیر توسط مجموعه تیم اقتصادی استان سمنان به اندازه ۲۷ سال قبل آن است.

محمد رضا صادقی اظهار داشت: توسعه شتابان صنعتی در استان سمنان به واسطه همجواری تهران و ظرفیت‌های موجود آن به خاطر خاطر محروم بودن از نفت و بندر می‌تواند در بخش صنعت و معدن باشد.

وی با بیان اینکه استان سمنان با اینکه کمتر از یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ یک پنجم تسهیلات در بحث تامین مالی رونق تولید کشور به واحدهای صنعتی استان سمنان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یکی از مدل‌های تامین مالی را از محل جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و تصریح کرد: استان سمنان در این راستا با تفاهم‌نامه فی مابین مرکز شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان با نظارت و حمایت معاونت هماهنگی امور اقتصادی تلاش خواهد کرد.

صادقی مدیرت و تیم شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان را بهترین تیم ادوار شرکت شهرک ها عنوان کرد و اظهارداشت: تکمیل شبکه ریلی، برنامه ریزی هوشمند سازی شهرک های صنعتی، بازچرخانی پساب و احداث نیروگاه های خورشیدی و تجدید پذیر و 4 شهرک تخصصی فناوری از جمله اقدامات دو سال اخیر شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان است.

به گفته معاون استاندار سمنان، وزیر محترم اقتصاد در سفر به استان، استان سمنان را در حوزه اقتصادی مثال زدنی عنوان کردند و رئیس جمهور محترم هم در دور دوم سفر به استان، از 9 شاخص برجسته استان، 6 شاخص اقتصادی را بیان داشتند که برای تیم اقتصادی استان باعث افتخار است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در خصوص این تفاهم نامه گفت: این توافقنامه سه جانبه در راستای تحقق منویات رهبری در جهش تولید و افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی در استان سمنان منعقد شد.

محمدرضا باقری بیان کرد: هدایت سرمایه‌گذاران خارجی جهت استقرار در زون سرمایه‌گذاری خارجی شهرک صنعتی ایوانکی به مساحت ۱۵۰ هکتار موضوع این توافقنامه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در ادامه تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه استانداری حمایت‌های لازم را جهت تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین تسهیل شرایط سرمایه‌گذاران خارجی و تسریع در اخذ استعلام‌های قانونی را به عمل می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص زمین و تکمیل امکانات زیرساختی مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی از تعهدات شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است.

به گفته وی، طبق این تفاهم‌نامه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های‌ اقتصادی و فنی ایران نسبت به افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی‌ جهت استقرار در این زون اقدام می‌نماید.

(ادامه ...)
Organization of economic affairs and financial of the province, Taleghani St, Semnan, Iran
+98 23 33321910
info[at]investinsemnan[dot]ir