استاندار سمنان:باید نگاه ویژه به نیروگاه های خورشیدی در استان داشت!

استاندار سمنان:باید نگاه ویژه به نیروگاه های خورشیدی در استان داشت!


استاندار سمنان راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را یکی از مؤلفه‌های هشت‌گانه توسعه استان دانست.
به گزارش کارشناسان سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سمنان
 علیرضا آشناگر صبح چهارشنبه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان سمناندر محل سالن غدیر استانداری بابیان اینکه راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی یکی از مؤلفه‌های هشت‌گانه توسعه است، بیان کرد: به‌واسطه ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی پاک خورشیدی و وجود ۳۰۰ روز آفتابی، باید به این نیروگاه‌ها نگاه ویژه‌ای داشت.


وی بابیان اینکه موانع، مشکلات و مباحث بانکی بر سر راه سرمایه‌گذار متقاضی راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی می‌بایست برداشته شود، افزود: رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه مذکور به‌سرعت در دستور کار ویژه نهادهای ذی‌ربط قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه می‌بایست متقاضیان سرمایه‌گذاری را در سطح استان تکریم کرد، گفت: امروز مجتمع‌ گلخانه‌ای دامغان نیازمند طرح مدون، دقیق و زمان‌بندی‌شده است که بتوانیم در راستای جذب سرمایه‌گذار به‌خوبی اقدام کنیم.

آشناگر در ادامه گفت: با توجه به توسعه ساختارهای ویژه به‌خصوص در حوزه گردشگری، از سرمایه‌گذاری در بخش تولید آسانسور و پله‌برقی در استان سمنان و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در این حوزه به‌صورت مطلوب و ویژه حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین باید گفت مشکلی در خصوص بررسی و رسیدگی به درخواست تسهیلات از سوی سرمایه‌گذار حوزه آسانسور و پله‌برقی وجود ندارد و در اولین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در صورت ارائه طرح و درخواست از سوی متقاضی، موارد و مسائل این شرکت بررسی و ارائه تسهیلات انجام می‌شو

سمنان، خیابان طالقانی، سازمان امور اقتصادی و دارایی استان
+98 23 33321910
info[at]investinsemnan[dot]ir