برگزاری جلسه گسترش تبادلات فیمابین شهرداری شهمیرزاد با شهرهای تاریخی،گردشگری همدان و قمصر

برگزاری جلسه گسترش تبادلات فیمابین شهرداری شهمیرزاد با شهرهای تاریخی،گردشگری همدان و قمصر

طی جلسه ای اسناد خواهر خواندگی شهر های همدان و قمصر با شهمیرزاد به امضا شهرداران رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی  و دارایی استان سمنان  جلسه گسترش تبادلات فیمابین شهرداری شهمیرزاد با شهرهای تاریخی،گردشگری همدان و قمصر به میزبانی شهرداری شهمیرزاد برگزار شد


 در این جلسه محمدصالح لقمانیان شهردار شهمیرزاد با بیان اینکه هدف از امضای این تفاهمنامه‌ها هم‌افزایی، ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با هدف جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری در این زمینه و همچنین ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد به منظور استفاده از برخی ظرفیت‌های مغفول مانده این شهرها است گفت :  این برای اولین‌بار است که شهمیرزاد با شهر دیگری خواهرخوانده می‌شود و مهمترین وجه تشابه بین شهمیرزاد و این دو شهر، توریستی بودن هر سه شهر است.

 خلیلی‌خواه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به این پیوند باستانی به منظور فراهم نمودن زمینه‌های بهتر ارتباط فرهنگی، اجتماعی و به ویژه اقتصادی بین شهرداری‌های این سه استان (سمنان، اصفهان و همدان)  گفت : برقراری رابطه گردشگری در هر سه استان اصفهان، همدان و سمنان با توجه وجود پتانسیل‌های بسیار عالی در این استان‌ها و بهره‌گیری از حضور سرمایه‌گذاران در این بخش اهمیت ویژه دارد.

خلیلی خواه به وجود ظرفیت های این منطقه ازقبیل وجود بیش از 37 کاروانسرا در استان سمنان، وجود اختلاف دمای بیش از 15 درجه بین کویر جنوب  سمنان و شهر شهمیرزاد حد فاصل کمتر از 40 کیلومتر ، معرفی شهمیرزاد به عنوان نگین کویر ایران ، وجود بزرگترین باغ گردوی خاورمیانه و  برگزاری هر ساله جشنواره گردو همراه با بازی‌های محلی جهت جذب گردشگران به شهر شهمیرزاد اشاره کرد.

وی با توجه به این زمینه ها پیشنهاد کرد : زمینه های  تور گردشگری بین غارهای دربند در شهرستان مهدیشهر و غار علی‌صدر در شهرستان همدان ایجاد و از تجارب مجتمع تجاری گنج‌نامه همدان و پیاده‌سازی آن در شهر شهمیرزاد استفاده گردد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همچنین پیشنهاد داد  سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها توسط شهرداری شهمیرزاد و اعضای شورای شهر شهمیرزاد تاسیس گردد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم مسئولین شهرهای قمصر و همدان  پیرامون موقعیت جغرافیایی هر شهر و جاذبه های توریستی و گردشگری مطالبی را بیان کردند.

 

سمنان، خیابان طالقانی، سازمان امور اقتصادی و دارایی استان
+98 23 33321910
info[at]investinsemnan[dot]ir